Technologie / Programování / Internet / Webové stránky / Sociální sítě

Jak vám může chatbot pomoci ve vašem podnikání?

Ali
thumbnail

Máte už svého chatbota který vám pomáhá s byznysem?

Pokud ne, tak je ta správná chvíle se o tuto možnost začít zajímat. A tento článek by vám mohl pomoci se rozhodnout, zda chatbota opravdu potřebujete, a jak by vám mohl pomoci.


Na messengeru je přes 1.3 bilionů aktivních uživatelů a pošle se zde přes miliardu zpráv každý měsíc. Má více aktivních uživatelů než samotný Facebook.


Jistě jste si v poslední době všimli, že pokud přijdete na facebook stránku tak vám občas vyskočí chatovací okno a automaticky vám stránka v chatu napíše uvítací zprávu, pozdrav nebo rovnou nějakou nabídku svých služeb/produktů. Ano, je tu možnost že je na facebooku placený člověk, a když někdo přijde na stránku, tak mu okamžitě odpoví. Ale v mnoha případech to tak opravdu není, jde právě o chatbota. 

Chatbot ale umí mnohem více než jen pozdravit nově příchozího uživatele, i když je to dobrý základ. Níže uvedu pár příkladů, jak by vám mohl chatbot pomoci a sami můžete usoudit zda ano nebo ne.


Interakce se zákazníky

Do této kategorie se právě řadí automatická korespondence se zákazníkem, který přijde na vaši stránku. Pokud přijde zákazník a hned se mu někdo věnuje, tak zvyšujete pravděpodobnost, že si u vás službu nebo produkt zakoupí. Samozřejmě musí být chatbot správně nastaven, aby byl pro příchozího uživatele co nejlepší zkušeností, jednal s ním co nejlépe a dával mu relevantní informace. Pokud se chatbot špatně nastaví a nebude reagovat na to, co uživatel chce, tak je opravdu lepší ho nemít.


Chatbot se dá nastavit různými způsoby. Můžete mít přednastavené otázky, na které bude moci reagovat a na základě odpovědí se budou vybírat další otázky. Takto mohou otázky navazovat, dokud nezjistíte, co potřebujete. Můžete tak lépe poznat zákazníka než se k němu dostanete osobně. Chatbot před vámi může posbírat data od uživatele a vy nebo přímo bot s nimi pak můžete dále pracovat.


Marketing produktu či služby

Marketingem se myslí nabídky, plánované notifikace, newsletery apod. Pokud vydáváte jednou za čas nové produkty, nebo aktualizujete nabídku svých služeb, tak je dobré o tom informovat stávající zákazníky (ty které se přihlásili k odběru novinek). Slouží k tomu hlavně email. Email ještě není minulostí, a dát najevo o tom můžete i touto formou, pomocí chatbota.


Pokud se chatbot správně využije, tak jde o jeden z nejúčinnějších marketingových nástrojů vůbec.


Hlavní síla marketingu u chatbota je individuálnější přístup. Bot může s každým uživatelem jednat individuálně, na základě předešlých otázek které uživateli podal, a tak mu nabízet relevantnější nabídky, než například email, který je většinou stejný pro všechny uživatele.


Automatizace

Pokud se zákazníky řešíte stejné záležitosti nebo se jich ptáte na stejné otázky, tak proč to neautomatizovat? Získáte od zákazníka základní informace o tom co potřebuje k vyřízení nabídky/poptávky, a poté se s ním spojíte osobně a dořešte nabídku již s informacemi, které za vás posbíral chatbot.

Chatbot může být také napojen na vaši databázi, a tak rovnou kontrolovat například stav objednávky nebo čas doručení zakoupeného produktu apod. 


Zákaznická podpora

Zákaznická podpora by měla být dostupná 24h denně, že? S chatbotem už to není problém. 

Pokud má uživatel problém, může s botem spoustu věcí vyřídit. Můžete si přednastavit odpovědi na otázky, které vám od zákazníků opakovaně chodí a nechat bota aby to vyřídil. Pokud bude mít zákazník dotaz na který neumí bot odpovědět, tak vám předá slovo a můžete záležitost vyřídit se zákazníkem osobně.


Plánování

Připomínky na akce, upozornění na naplánované schůzky nebo domluvení rezervace apod. 

Jsou například lékařské kliniky, které využívají chatbota k sjednání datumu a času návštěvy lékaře. Bot je napojen na kalendář doktora, který se po každé nové domluvené návštěvě aktualizuje a doktor nemusí nic dělat, jen se podívá do kalendáře jaké má další pacienty. Vše dokáže obstarat bot.

Ve stejném duchu lze udělat chatbota k rezervaci stolu ve vaší restauraci. Bot se zeptá zákazníka, jaký stůl si přeje, zkontroluje jestli je volný a pokud ano, tak jej zarezervuje. Je to tak pohodlnější pro obě strany, jak zákazníka tak obsluhu.


Na messengeru je více než 300.000 aktivních chatbotů. A další budou přibývat.






Další zajímavé články
Kvantový počítač - technologie Rozšířená realita
Komentáře (4)
emwesaqayue
http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin Without Prescription <a href="http://mewkid.net/where-is-xena/">Buy Amoxicillin</a> qom.becr.blog.aliup.cz.xnk.ur http://mewkid.net/where-is-xena/
avieyad
http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin 500 Mg <a href="http://mewkid.net/where-is-xena/">Amoxicillin 500mg</a> gyn.yxbv.blog.aliup.cz.nkk.ky http://mewkid.net/where-is-xena/
ionetakifeso
http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxicillin 500mg <a href="http://mewkid.net/where-is-xena/">Buy Amoxicillin</a> wfn.ghky.blog.aliup.cz.qpd.ak http://mewkid.net/where-is-xena/
ufcjacodoco
http://mewkid.net/where-is-xena/ - Amoxil Dose For 55 Pounds <a href="http://mewkid.net/where-is-xena/">Buy Amoxicillin Online</a> gyh.kigp.blog.aliup.cz.sha.yh http://mewkid.net/where-is-xena/
Štítky
back to top button